vin. oct. 23rd, 2020

Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a anunțat, joi, că a depus la Curtea Constituțională un punct de vedere prin care susține sesizarea președintelui Klaus Iohannis privind neconstituţionalitatea legii prin care se interzice referirea la identitatea de gen în școli.

Anunțut SNSPA a fost făcut în ziua în care Curtea Constutițională a decis să respingă sesizarea președintelui Iohannis în altă speță, respectiv educația sexuală în școli, urmând ca astfel de cursuri să se desfășoare doar cu acordul părinților.

Sursa foto: SNSPA

SNSPA spune că demersul este susținut de universități din întreaga lume, în contextul în care acestă interdicție în școlile din România este un “asalt asupra libertăţilor democratice pe calea atacului la studiile de gen şi la protecţia minorităţilor are o dimensiune internaţională”, potrivit Agerpres.

Reamintim că la începutul lunii iunie a.c., Senatul a aprobat un amendament la Legea Educației, potrivit căruia sunt interzise în școli „activitățile în vederea răspândirii teoriei sau opiniei identității de gen, înțeleasă ca teoria sau opinia că genul este un concept diferit de sexul biologic și că cele două nu sunt întotdeauna aceleași”.

Potrivit SNSPA, punctul de vedere transmis Curții a fost realizat de “un grup de universitari români cu preocupări de cercetare în domeniul studiilor de gen”, anume: Mihaela Miroiu (profesor universitar, SNSPA), Ionela Băluţă (profesor universitar, Universitatea din Bucureşti), Oana Băluţă (conferenţiar universitar, Universitatea din Bucureşti), Măriuca Oana Constantin (lector universitar, SNSPA), Iustina Ionescu (avocat, doctorand SNSPA), Liliana Popescu (profesor universitar, SNSPA).

În documentul transmis Curții se precizează că „legea care interzice conceptul de identitate de gen în școli propune o viziune asupra definiţiilor conceptelor de sex şi gen, care contrazice legislaţia internă în vigoare şi tratate internaţionale importante la care România este parte, precum Convenţia de la Istanbul”.

Amendamentul privind interzicerea teoriilor privind identitatea de gen în școli a fost criticat, în momentul adoptării, și de asociația MozaiQ .

„Tinerilor LGBT din România, care există peste tot, în toate comunitățile, li se spune astăzi că identitățile lor nu contează, nu sunt valide, iar profesorilor li se transmite mesajul că pot oricând să sancționeze identitățile LGBT”, declara, la momentul respectiv Vlad Viski, director MozaiQ.

Raluca Oanță, R3Media


Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii noastre de cititori de pe pagina de facebook

Departament corespondenti

By Departament corespondenti

Departament corespondenți - pentru toți corespondenții noștri

Lasă un răspuns