Comunicarea cu elevii de vârstă şcolară mică
Învăţătorii întâlnesc adesea probleme în desfăşurarea comunicării cu elevii mai mici. Ceea ce trebuie înţeles este faptul că nimic nu se schimbă. Trebuie să le împachetaţi ideea frumos, spunându-le că „şi mami şi tati” au fost la şcoală. Copiii din clasele primare pot manifesta sentimente de anxietate, teamă, dor de casă sau de părinţi iar acestea trebuie suplinite cu sprijinul cadrului didactic. Elevul poate avea schimbari bruşte de atitudine, iar dascălul trebuie să îi acorde atenţia necesară.
Orice profesor trebuie să deţină competenţe morale, cât şi psihologice şi sociale care îl pot ajuta să dezvolte o relaţie armonioasă cu micii săi elevi. Învăţătorul trebuie să îşi dezvolte şi puterea de convingere pentru a putea influenţa cu uşurinţă elevii. Acesta trebuie să dezvolte o relaţie de prietenie cu elevii, dar să nu-şi piardă puterea şi autoritatea în faţa acestora.
Pentru o comunicare eficientă cu elevii din clasele primare, este nevoie de puţin efort din partea învăţătorilor. Aceştia ar trebui să cunoască copiii, să sprijine activitatea permanentă pe tot parcursul lecţiilor, să ofere elevilor posibilitatea de a analiza mai îndeaproape lucruri deja-cunoscute despre care îşi pot spune părerea, să predea eficient şi coerent lecţiile, să poarte un dialog cu elevii.
Comunicarea eficientă între învăţător şi micii şcolari influenţează stabilirea scopului şi a dorinţei de învăţare a copiilor. Elevii trebuie să fie şi să se simtă implicaţi în procesul de predare pentru a acorda dascălului toată atenţia necesară pentru primirea informaţiilor noi.
Prof. inv. primar Ionescu Corina
Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii noastre de cititori de pe pagina de facebook