joi. ian. 28th, 2021

Studiind metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar viitor constatați că discipline importante precum Istoria şi Geografia se vor contopi într-una singură cu o altă denumire, a semnalat Profesorul Florinel Agafiţei, citat de Adevărul.

Domnia sa susține că „metodologia de mobilitate a personalului didactic pentru anul şcolar 2021/2022 au dispărut ca discipline de sine stătătoare obiecte precum Istoria şi Geografia, acestea fiind prinse cu denumirea de Studii Sociale.”

Citiți metodologia aici.

Ca să argumentez că aceste „reforme” sunt reale, acest avertisment a fost dat de la inspectorii de specialitate personalului didactic, încă de la aderarea la UE. Doar profesorii și organizațiile de specialitate știau acest lucru, printre care ne numărăm și noi, dar cine ne-a luat în seamă? Și cum nu-i târziu niciodată, e timpul să acționăm!

„Ce te faci când, în plină bulversare socială, anumiţi oameni scot din disciplinele şcolare denumirea milenarei ştiinţe: Istoria? Şi o îngrămădesc lângă altele, numite, laolaltă, Ştiinţe Sociale? Mai mult: ce te faci când observi cum alţii, mai puţini la număr, îşi păstrează acest drept, disciplina studiată de copiii lor numindu-se, să zicem, Istoria Minorităţilor şi Tradiţiilor acelei minorităţi? Observi cum Istoria Românilor se topeşte în larga aglomerare a Ştiinţelor Sociale şi te întrebi de ce… La fel te întrebi când vine vorba despre geografie, dar nu numai„, spune profesorul Florinel Agafiţei, citat de Adevărul.

Tot românii știu ce s-a ales de istoria noastră națională, câte ore se studiază și ce se mai studiază la istorie, mai ales sub aspect politic. Echipa noastră a inițiat și o petiție în acest sens, fără prea mare interes din partea opiniei publice. Iată textul:

Susținem menținerea istoriei ca variantă de opțiune pentru examenul de bacalaureat, inclusiv pentru liceele vocaționale. Rezultatele slabe din ultimii ani se datorează deosebirii (diferențierii) vizibile față de liceele umaniste, chiar de la începutul stabilirii istoriei ca disciplină obligatorie pentru examenul de bacalaureat. Din această cauză, echipa noastră cere:

  • alocarea a cel puțin 2 ore/săptămână de istorie la profilele vocaționale sau a susținerii unui examen diferențiat față de liceele cu profil umanist,
  • introducerea ca teză obligatorie a acestei discipline la liceele vocaționale,
  • alocarea a cel puțin 3 ore/săptămână de istorie în învățământul gimnazial pentru realizarea cu succes a cunoștințelor generale în primii 8 ani de studiu (de exemplu Franța are 4 ore/săptămână).

În concluzie, considerăm istoria absolut necesară atât pentru studiul laborios al culturii și civilizației mondiale, cât și pentru dezvoltarea unei demnități umane, indiferent de formarea profesională a fiecărui individ în parte.

EURO EDUCATION FEDERATION

Semnează petiția aici


Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii noastre de cititori de pe pagina de facebook 

Departament corespondenti

By Departament corespondenti

Pentru toți corespondenții noștri / Contact: magazincritic2007@gmail.com

Lasă un răspuns