joi. ian. 21st, 2021

Ludovic Orban a convocat vineri liderii liberali din teritoriu pentru a stabili cine ce funcții va primi în noul guvern Cîțu. Discuțiile au fost deosebit de aprinse având în vedere și nemulțumirile unor lideri din Transilvania privind  împărțirea înaltelor funcții în cadrul Guvern. Posturile de secretar de stat din Ministerul Dezvoltării au fost cele mai râvnite. Dacă la  Ministerul de Interne Galațiul va da secretarul de stat responsabil cu prefecții, Satu Mare va stabili persoana pentru Relația cu Parlamentul, transmite Glasul info.

Potrivit algoritmului stabilit la negocierile pentru formarea guvernului, PNL ar urma să numească prefecți în 23 de județe, USR PLUS în 14 și UDMR în 5 județe. De asemenea, PNL va avea 47 de subprefecți, USR PLUS -28 și UDMR – 10.

UDMR revendică alte județe decât cele pe care le controlează prin primari sau președinți de Consilii Județene.

La nivelul secretarilor de stat, PNL va numi 42 de secretari, USR PLUS – 26 și UDMR -12. Deși funcțiile au fost împărțite la nivelul ministerelor, încă se mai poartă discuții, partidele fiind dispuse să renunțe la anumite poziții, dacă primesc secretari de stat în ministere mai importante.

Nici opoziția nu are nimic împotrivă din moment ce nu reacționează.

Conform art.252 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, prefectul îndeplinește următoarele categorii de atribuții în calitate de reprezentant al Guvernului:

a) atribuţii privind asigurarea implementării la nivel local a politicilor guvernamentale şi respectării ordinii publice;

b) atribuţii în exercitarea rolului constituţional de conducere a serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale;

c) atribuţii privind verificarea legalităţii actelor administrative ale autorităţilor administraţiei publice locale şi atacarea actelor administrative pe care le consideră ilegale;

d) atribuţii de îndrumare, la cererea autorităţilor administraţiei publice locale, privind aplicarea normelor legale din sfera de competenţă;

e) atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţă.

Totodată, Prefectul îndeplineşteşiatribuţiile prevăzute la art.258 din Cod şi de alte legi organice:

– sprijină, la cerere, în limita competenţei, autorităţile administraţiei publice locale pentru evidenţierea priorităţilor de dezvoltare economică teritorială;

– susţine, la cerere, acţiunile desfăşurate de către serviciile publice deconcentrate, respectiv autorităţile administraţiei publice locale în domeniul afacerilor europene;

– hotărăşte, în condiţiile legii, cooperarea sau asocierea cu instituţii similare din ţarăşi din străinătate, în vederea creşterii gradului de profesionalizare a instituţiei prefectului;

– îndeplineşte atribuţiile stabilite prin legi speciale în domeniul organizării şi desfăşurării alegerilor locale, parlamentare, prezidenţiale, alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European, precum şi a referendumurilor naţionale ori locale;

– asigură desfășurarea în bune condiții a activității serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, respectiv regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, precum și a activității de eliberare a apostilei pentru actele oficiale administrative.

Ciută Daniela / Glasul info


Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii noastre de cititori de pe pagina de facebook

Departament corespondenti

By Departament corespondenti

Pentru toți corespondenții noștri / Contact: magazincritic2007@gmail.com

Lasă un răspuns